مقالات آرشیو خبر ها
برای موفقیت باید ناشنوا بود

برای موفقیت باید ناشنوا بود

بانوی پیر ایتالیا هنوز به آن یوونتوس دهه اخیر خود برنگشته اما در راه بازگشت گام گذاشته، هر چند که راه طولانی برای تبدیل به یوونتوس کبیر در پیش دارد، با این حال امید برای دیدن دوباره یووه به عنوان تیم نخست سرزمین چکمه ای از پیش پررنگ تر شده و اگر این روند نتیجه گیری در فصل جاری ادامه دار شود می توان به آینده بیانکونری به شکل تازه تری نگاه کرد.

 

در شروع فصل به یوونتوس به عنوان یک تیم لوکس اما با قد و قواره ای کوچک تر از حد انتظار یاد میشد که با دستمزد نسبتا بالا تیم نخست کشورش نیست و نباید منتظر شگفتی خاصی بود. با گذشت چند ماه شرایط فرق کرد و این تیم از نتایج ضعیف و انتقادهای سرسختانه به ساحل امنی رسید که حالا چهره یک تیم لوکس با آینده ای روشن را گرفته که شاید با گرفتن نتیجه ای شایسته در پایان فصل از دستمزد بالای بازیکنان اش نیز گلایه ای ندارد.

 

حالا مجموعه یووه در ابتدای سال نو میلادی و بعد از گذراندن تعطیلات زمستانی در شرایط حساسی قرار دارند که اگر دچار لغزش غرور شوند هر آنچه که در نیم فصل با سختی کاشته بودند را بدون آنکه درو کنند از بین رفته خواهند دید.

 

عملکرد و نتیجه بیانکونری مقابل سالرنیتانا به شکل غرورآمیزی از آینده روشن و مقتدرانه ای خبر داد، سفید و سیاه های شهر تورینو نمایش خیره کننده ای داشتند، یووه هر از گاهی وقتی دیدارها را به این شکل برای مخاطب اش تفسیر می کند شکست ناپذیر به نظر میرسد و چنان قدرتمند ظاهر میشود که نمی توان به عدم نتیجه گیری نهایی این تیم حتی فکر کرد.

 

اما این نکته در شرایط کنونی کمی خطرناک است، تکیه بیش از حد به نتایج چند هفته اخیر بی توجه به ابتدای فصل می تواند ریسک بالایی داشته باشد و یووه نباید مرتکب این اشتباه شود. یووه نباید بیش از حد از این خرسندی سرخوش شود، نباید تعریف و تمجیدهای مطرح شده را بشنود، باید با روش اخیر خود ادامه دهد، باید از سختی های فصل های گذشته تا به امروز نهایت بهره را ببرد، نباید مغروز شود، نباید مسابقه های آتی را دست کم بگیرد، نباید خود را برنده بداند.

 

در دیداری که مقابل سالرنیتانا برگزار شد یووه مرتکب یک اشتباه شد، یک اشتباه تکان دهنده ای که گاتی کرد و گلی که دریافت شد. یووه باید بداند اگر تنش و حرکت رو به جلو را از دست بدهد؛ اگر توانایی در گلزنی را از دست بدهد ناگریز ریسک زیادی دروازه اش را تهدید می کند.

 

برای یوونتوس کنونی توصیه میشود که نگرش ابتدایی در این فصل را ادامه دهد، تیمی که ایرادات و مشکلات خود را می داند باید با نقاط قوت اش بازی کند، لزومی ندارد در شرایط حساس و الزامی که برای موفقیت نسبی وجود دارد دست از نمایشی که در فوتبال به بازی کثیف یا کسل کننده و زشت معرفی میشود نکشد و با همان برتری های یک گل برای رسیدن به هدف بازی کند.

 

آن چیزی که از این لحظه از فصل بیش از هر نکته دیگر ارزش دارد، این روحیه شکست ناپذیری ست، همان روحیه از دست رفته بیانکونری بود که در چند سال اخیر از کالبد این تیم رخت بسته بود که حالا به نظر میرسد در حال بازگشت است.

 

پس یووه خوب است هر از گاهی برای رسیدن به موفقیت ناشنوا بود، از تمجیدها هم مانند انتقادهای ابتدایی بی توجه گذشت، به درون خود رفت و از رویکرد مربی تیم برای رسیدن به اهداف نهایی بهره برد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: